Til toppen

Vi anlægger en ny jernbanebro ved siden af den nuværende Kong Frederik IX´s bro over Guldborgsund.

Femern-forbindelsen stiller store krav til opdateringer af jernbanestrækningen, og derfor skal vi anlægge en ny jernbanebro mellem Lolland og Falster. 

Projektets detaljer

Projektets navn

Ny Kong Frederik IX´s bro

Status

Igangværende

Type

Broer og tunneler, Infrastruktur

By

Lolland-Falster

Kunde

Banedanmark

Samarbejds-partnere

Den nye bro bliver 300 meter lang, og består af 13 betonsektioner, som vi placerer oven på 170 centimeter tykke borede bropiller. I midten monterer vi en broklap af stål. Efter planen afslutter vi vores del af projektet i 2026. 

Som del af broarbejderne skal MT Højgaard Danmark også udvide banedæmningen, uddybe Guldborgsund, kystsikre broen og udføre 3.300 meter sporarbejder. I projektets levetid etablerer vi en arbejdshavn samt et produktions-site til betonelementer på Nykøbing Falster-siden af broen.

Opgaven bliver udført i en totalentreprise for Banedanmark til en samlet værdi af 509 millioner kroner. Herunder kan du se en video fra de tidlige faser af projektet. 

Til toppen

Denne side gør brug af cookies. Ved at browse videre accepterer du brugen af dette Læs mere om cookies

Du forlader nu MT Højgaards website for at besøge MT Højgaard Holdings website