Skoler og uddannelsesinstitutioner med fokus på trivsel og våde bukser
Rammerne for vores børns og unges dagligdag er vigtige, og vi er eksperter i at bygge rum, der skaber et godt læringsmiljø. Når vi bygger, har vi hele vejen øje for indlæring og indeklima, sådan at både lærere og elever får de optimale rammer for deres dag og glæder sig til at gå i skole.
Rummets fysiske udformning og indeklimaet er afgørende for, hvordan og hvor godt, vi kan optage ny viden. I Danmark har vores måde at undervise på ændret sig løbende, og skoler, gymnasier og universiteter ser derfor helt anderledes ud fysisk, end de gjorde for tredive år siden. I dag består et typisk skolebyggeri af klasselokaler, fokuserede fag- og læringslokaler, udearealer, idrætsfaciliteter, fællesrum, som kantine og cafeteria, og en aula.
I MT Højgaard Danmark er vi del af flere store skole- og uddannelsesbyggerier. Derfor ved vi, hvordan vi bygger, så vi tilgodeser skolens indeklima, lysforhold og bevægelses-flow. Hvis en 8-årig pige kommer ind fra regnvejret i frikvarteret med våde bukser, så skal lokalerne og teknikken understøtte, at bukserne kan blive tørre igen. Det lyder måske banalt, men det er sådanne problemstillinger, som rådgivere, bygherre og entreprenør sammen skal tage højde for i ethvert skole- eller uddannelsesbyggeri.
Med MT Højgaard Danmark som entreprenør får du en samarbejdspartner, der forstår, hvad det vil sige at bygge en skole. Vores kompetencer inden for bæredygtighed og commissioning betyder desuden, at vi kan vælge de rigtige materialer i forhold til drift, miljø og indeklima, og aflevere en fuldt funktionel bygning i drift.
