Broanlæg på Flintholm station

Flintholm Station er den første af seks nye stationer på ringbanestrækningen fra Hellerup i nord til Ny Ellebjerg i syd. Flintholm station er opført i en ”let” arkitektur med underbygning i beton og en overbygning i stål, der er overdækket af store glasarealer.

MT Højgaard har stået for broanlægget på stationen. En særlig udfordring ved projektet var de meget vanskelige arbejdsforhold med kørende tog- og vejtrafik omkring byggepladsen.

Nedrivning af tre gamle jernbanebroer gav plads til to nye

For at give plads til to nye stålbroer til Metroen og Frederikssundsbanen blev de tre gamle jernbanebroer over Grøndals Parkvej og jernbanedæmningerne i Grøndalsparken revet ned. Selve broanlægget er cirka 120 meter langt og består af en betonunderbygning med 16 cirkulære, in situ-støbte søjler og endevederlag med tilhørende teknikrum. Overbygningen består af 20 enkeltsporede ståldragere.

Andre infrastruktur-projekter

Infrastruktur

Vigerslev Allé Station

På Vigerslev Allé Station har MT Højgaard flyttet et spor og bygget to nye jernbarnebroer.

Læs mere om projektet

Stiunderføring i stålfiberbeton

Under Slagelse omfartsvej har vi støbt en 30 meter lang underføring med skråvægge, hvor vægge og dækket skal støbes i ét. Vi har også udført belægningsarbejder samt jord- og kloakarbejder.

Læs mere om projektet

Infrastruktur

Bro ved Buddingevej

I forbindelse med udvidelse af Motorring 3 har vi opført en ny bro over Buddingevej.

Læs mere om projektet