MT Højgaard vil være førende på digitalisering

11. september 2017


MT Højgaard vil være byggebranchens førende aktør inden for digitalisering og lancerer i uge 37 sin første af seks reklamefilm under navnet ’Best in Class’.

Vil du vide mere?
Kontakt os

MT Højgaard, én af Nordens førende bygge- og anlægsvirksomheder, har med seks små reklamefilm sat sig for at vise byggebranchen, at virksomheden satser på at være branchens førende inden for digitalisering og ny teknologi. 

- Det er ingen hemmelighed, at vi stræber efter at være den entreprenør i branchen, der er længst fremme inden for digitalisering og ny teknologi, og det skal de her seks film understøtte, siger Ann-Louise Elkjær, kommunikationsdirektør i MT Højgaard.

MT Højgaard har en strategisk tilgang til Virtual Design and Construction, i daglig tale VDC. Fokus er på tidlig involvering af parterne i et byggeprojekt og på, at MT Højgaard sammen med parterne kan designe, udvikle og bygge et projekt virtuelt, før det bliver bygget i virkeligheden. Ved at udvikle projektet i den digitale verden opnås et ideelt udgangspunkt for at optimere projektet tidligt i processen, og man undgår de såkaldte stop-and-go-processer, som ellers er kendetegnende for byggebranchen, når tegninger sendes frem og tilbage mellem arkitekt, byggerådgiver, ingeniører og entreprenør. 

- Med filmene vil vi gerne tale direkte til vores meget forskellige målgrupper, men med samme grundlæggende budskab om at uanset, om du er offentlig bygherre, privat projektudvikler eller en pensionskasse, da stræber vi i MT Højgaard efter at være en professionel samarbejdspartner i alle projektets faser, siger Ann-Louise Elkjær. 

I enkelte af de seks digitaliseringsfilm er der også fokus på rekruttering. Der er rift om de dygtigste ingeniører, som har de nødvendige kompetencer til at arbejde målrettet med innovation og digitalisering, eller som har lysten til at lære at arbejde digitalt.

- Når vi ønsker at være thought leader på digitalisering og ny teknologi i byggebranchen, kræver det, at vi er dygtige til at vise de studerende og nyuddannede, at vi er langt mere digitale, end de nok forventer af en entreprenørvirksomhed. Vi skal gøre en stor indsats for at rekruttere de allerdygtigste og give dem de bedste vilkår for at udvikle sig i en digital retning. Det skal filmene hjælpe os med at formidle, siger Helle Bro Krogen, koncerndirektør i MT Højgaard.

MT Højgaard lancerer de seks film hen over efteråret 2017 med to ugers mellemrum. Den første film henvender sig til den offentlige bygherre. Se filmen her. De andre målgrupper, som MT Højgaard vil kommunikere til i de efterfølgende film, er henholdsvis nyuddannede ingeniører, erfarne ingeniører, projektchefer, kapitalkunder og private projektudviklere. Filmene udkommer på social media og som bannerreklamer på udvalgte byggerelaterede og jobrelaterede websites. 

 

 

Til toppen

Denne side gør brug af cookies. Ved at browse videre accepterer du brugen af dette Læs mere om cookies

Du forlader nu MT Højgaards website for at besøge MT Højgaard Holdings website