Kundefokus

Kunders tilfredshed måles systematisk

I MT Højgaard arbejder vi hele tiden på at forbedre vores kunders tilfredshed med de ydelser og produkter, vi leverer. Derfor måler vi systematisk deres tilfredshed ved at udsende spørgeskemaer til dem, hver gang vi har afsluttet en sag til mere end 2 millioner kroner.

Kundetilfredshed opgøres i indekstal, og vores tal for 2013 viser en samlet kundetilfredshed på indeks 77 ud af 100. Det er en forbedring på 8 indekspoints sammenlignet med resultatet fra 2012 på indeks 69. Det tal fortæller os, at vores kunder er godt tilfredse med vores arbejde.

Forbedringen kan dog ikke tillægges så stor betydning, da vi i 2013 havde færre målinger end tidligere med en svarprocent på 37%. Til sammenligning var tallet 54 i 2012.

Tilfredse og loyale kunder

93 procent af vores kunder er ambassadører og kernekunder. De vurderer os som en troværdig og pålidelig leverandør, og langt størstedelen af dem, vil anbefale os til andre.

Vi vil blive bedre

På baggrund af vores kundetilfredshedsmålinger identificerer vi løbende områder, hvor vi kan styrke vores indsats for at gøre bygge- og anlægsprocessen til en bedre oplevelse for vores kunder.
Vi har en ambition om at øge svarprocenten til 50% i 2014, samtidig med at vi holder fokus på en høj tilfredshed på minimum indeks 76 i løbet af 2014.

Se også

Vision-værdier

Vision & værdier

Visonen for MT Højgaard fortæller, hvor vi skal hen, og vores værdier fortæller det, vi står for.

Læs mere

Samfundsansvar

Samfundsansvar indgår som en naturlig del af vores forretning og skaber grobund for bæredygtig forretningsudvikling.

Læs mere

Regelsæt for leverandører

Vi har udarbejdet et code og conduct for suppliers i tillæg til vores politik for samfundsansvar.

Læs mere